Sunday, February 22, 2009

Perkasa NS sedia pikul amanah Melayu

SEREMBAN 20 Feb. – Lebih banyak pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berteraskan orang Melayu wajar ditubuhkan di negara ini supaya hak dan kepentingan mereka tidak tergadai.

Pengerusi penaja Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) cawangan Negeri Sembilan, Datuk Mohd. Noor Nordin Abdullah berkata, orang Melayu harus lantang bersuara supaya hak mereka tidak digugat atau diperkotak-katikkan bangsa lain.

‘‘Kita mahu menyampaikan mesej kepada orang Melayu supaya bersatu dan jangan terlalu leka berpolitik sehingga hak dan kepentingan sanggup digadai.

‘‘Kami sedar dengan bicara politik, orang Melayu sukar untuk bergabung. Tetapi satu NGO berteraskan orang Melayu, mampu menggabungkan fahaman politik demi menjaga maruah mereka,” kata beliau ketika dihubungi di sini baru-baru ini.

Katanya, pemikiran dalam politik tidak boleh dicampur aduk dalam memperkatakan hak dan kepentingan orang Melayu dan sebab itulah Perkasa diwujudkan supaya suara orang Melayu tanpa mengira fahaman politik dapat disepakatkan.

‘‘Perkasa mahu menjaga hak dan kepentingan orang Melayu, Raja-Raja Melayu dan agama Islam daripada sebarang anasir dan pencerobohan.

‘‘Kami tidak mahu membiarkan orang Melayu terus dipermain, diperguna dan diperhambakan. Perkasa adalah untuk orang Melayu menyampaikan mesej itu dan kita mendukung peranan berkenaan supaya orang Melayu kembali disatukan untuk mesej ini,” kata beliau.

Sumber: Utusan Malaysia

1 comment:


  1. .

    Bismillahir Rahmanir Rahim

    https://keep.line.me/s/Lb8uYYKl0c45XfYhErKpES9VipJoa6sXmUwle-HBC7I

    Web: almawaddah.info

    Salam wa rahmah

    Kepada;

    Yang dihormati para akademik, para rektor universiti dan para mufti.

    Tan Seri/Datuk Seri/Datin Seri/Datuk/Datin/ tuan/puan

    Tajuk: "Penukaran al-Qur'an dangan mazhab Ahli Sunnah Wal-Jamaah sebagai asas agama Islam oleh para Mufti Malaysia adalah "un-Islamic". Rencana ini adalah bagi tujuan kajian dan renungan
    Tidakkah Islam itu rahmatan li -l-Alamin?
    Terima kasih wa 'afwan.

    Daripada;
    Pencinta al-Qur'an sebagai asas agama Islam di Malaysia.
    Kuala Lumpur
    Malaysia.

    ReplyDelete