Saturday, February 14, 2009

Perkasa persoal kerajaan bebaskan Karpal

KOTA BHARU 13 Feb. – Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mempersoalkan kerajaan kerana gagal bertindak terhadap Pengerusi DAP, Karpal Singh sehingga rakyat berasa muak dan mengambil tindakan sendiri.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, kerajaan tidak harus menunggu terlalu lama untuk berbuat demikian dan membiarkan kemarahan rakyat memuncak sehingga tidak boleh dikawal lagi.

Beliau berkata, Karpal sepatutnya ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) atau dituduh di bawah Akta Hasutan di mahkamah bagi meredakan kemarahan rakyat.

“Kerajaan seharusnya menahan Karpal di bawah ISA untuk siasatan selama 60 hari, sekiranya tidak ada kes, beliau boleh dibebaskan.

‘‘Sekiranya kerajaan keberatan untuk menahan di bawah akta itu, dia boleh dituduh di bawah Akta Hasutan dan biar mahkamah yang putuskan sama ada dia bersalah atau tidak,’’ katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Berita lanjut, sila rujuk edisi cetakan Utusan Malaysia atau langgani e-Paper di http://ebrowse.bluehyppo.com/utusan/index.asp

No comments:

Post a Comment